Küzdelem a tökéletességért, a XXI.századi módi

Minden kornak megvolt a maga sajátossága, nehézsége, összeférhetetlensége. Mark Nelissen antropológus szerint ma a nőknek a legnehezebb. Ha csak a népesség növekedését nézzük, egyre több a rivális, akikkel meg kell küzdeniük. Egy vidéki faluban alig élnek pár százan, ott egy középkorú nőnek könnyebb kiemelkednie nőtársai között, pláne, ha annak a fele időskorú, vagy kislány. Persze szó nincs riválisról, de mégis nap, mint nap érezzük a hatását, mikor kilépünk az utcára, vagy felmegyünk bármilyen online közösségi felületre. Ritka olyan baráti kapcsolatot látni, ahol ez ne lenne vélt, vagy valós tudatalatti probléma a barátnők között. Lerágott, számtalanszor kiköpött téma a média által belénk sulykolt tökéletes nő mítosza, mégis tömérdek kutatás bizonyítja, hogy egyre több nő szenved depresszióban teste adottságai miatt.

barbieszindroma_renatabernadett_stilusterapia.jpg

 "Az örömteli élet egyedi alkotás, és nem lehet recept alapján megvalósítani."- vallja Csíkszentmihályi Mihály pszichológus. Az emberi test arányai különbözőek, ezért tényleg vannak lehetetlen vágyak, ha a média által, ha úgy tetszik divat által meghatározott külsőt szeretnénk elérni. Nem tudunk csukott szemmel élni, ezért fontos elfogadnunk testünk minden adottságát, szeretni önmagunkat és/vagy legfőképpen dolgozni rajta. Ha egy nő rendben van önmagával, az önmagáról alkotott képe túlzások nélkül egészséges, akkor nem fog egy agárversenyben részt venni, ahol a cél a tökéletes nő képe. Sok olyan szituációval találkozunk, ahol többször is emlékeztetnek minket arra, hogy sérülékeny az énünk, amit mi szeretnénk megvédeni, ezzel pedig rengeteg energiánk megy el, hogy akár nap végére helyreállítsuk a tudatunk rendjét. George Simmel német filozófus szerint a divat a társadalom terméke, a különbségek megjelenítésére és az összetartozás kifejezésére világít rá. Eltérő társadalmi osztályokat jelenít meg, azokon belül viszont egységet teremt. Ezért amint elterjed, egyszerre meg is öli önmagát, megszűnik az a szerepe, hogy megkülönböztessen. Aki divatos szeretne lenni, új hullámokat keres, menekülve ezzel az utánzók elől. Ezzel szemben a stílusos nő önmagát adja, nem fogja a divat hóbortjainak, önmaga határozza meg stílusát. A saját stílus létrehoz egy összeköttetést az élethelyzetek között, ami azt jelenti, hogy az utcai és az elegáns öltözet jellegében hasonló, kiküszöbölve ezzel az "esemény-stílusosságot", vagy a "nincsegyrongyomseamitfelvegyek" szlogent. "A stílus adja meg a megjelenés gerincét, az élethelyzet pedig a darabokat jelöli ki"- olvashatjuk Schiffer Miklós-NŐ című könyvében, nem beszélve arról, hogy ez a ma nagyon felkapott praktikus öltözködés előszobája. Az emlékezetes stílusikonok, mint Elsa Schiapparelli, Iris Apfel, vagy, hogy egy mait is említsek, Miroslava Duma  amellett, hogy stílusosak, hitelesek is. Róluk nem született még olyan paparazzi kép, ahol józan állapotban is úgy néznek ki, mint más 4-5 velkám viszki után.
kollazs_renatabernadett_stiluterapia.jpg

Egyre nagyobb helyet kap a fantázia, kreativitás, egyediség az öltözködésben, azonban ezzel párhuzamosan a brandek erőteljes hatása arra mutat rá, hogy a stílus megvehető. A pénztárcabarát márkák térhódítása jót tesz az utcaképnek, színvonalas megjelenést kölcsönöz, viszont egyfajta uniformizálódást hoz. Lehetünk optimisták: az utcakép átalakulóban van, az izgalmas nők pedig hasonlóan kreatív férfiakat szeretnének látni maguk mellett. 

Végezetül egy roppant jó megfogalmazás a férfi-nő viszonyról Szendi Gábor klinikai szakpszichológus tollából - "Az egész tulajdonképpen egy színjáték, amelyben a férfi főhősnek hiheti magát, de a darabot a nő írja."

képek: http://azemberlanya.blogstar.hu/2015/06/29/es-csodalkozunk-hogy-ilyen-nehezen-fogadjuk-el-magunkat-/13865/ , https://hu.pinterest.com/stilusterapia/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://stilusterapia.blog.hu/api/trackback/id/tr9810421652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

ajándék (1) ajándékkártya (1) álarc (1) alkatok (1) audrey hepburn (1) A szürke ötven árnyalata (1) ballonkabát (1) barátnő (1) barátság (2) bdsm (1) blog (1) blue (1) brigitte bardot (1) catwalk (1) chanel (2) csíkos (1) divat (6) divatbemutató (1) divathóbort (1) divatkiállítások (1) divattörténet (2) divat pszichológia (4) Dr.Bubó (1) dr.kádár annamária (1) Edith Piaf (1) egyéniség (3) egyenruha (1) egyensúly (1) előadás (1) esküvő (1) etikett (1) évszaktípusok (1) F. Dózsa Katalin (1) farmer (1) fast fashion (1) féltékenység (1) festészet (1) fetis (1) fetish street style (1) Flügel (1) fogyasztás (1) folktrend (1) freud (1) Frida Kahlo (1) gardróbfrissítés (1) geometria (1) georg simmel (1) hagyomány (1) hiking (1) hímzés (1) hippi (1) horváth renáta bernadett (1) ikon (1) inspiráció (1) instagram (1) intercolor (1) irigység (1) Iris Apfel (2) jackie (1) jackie kennedy (1) janet hill (1) jeans (1) kapcsolat (1) karácsony (1) karafiáth orsolya (1) karcsú (1) Karl Lagerfeld (1) katharine hepburn (1) kék (1) kiállítás (1) kiegészítők (1) ki vagyok én (1) klasszikus (1) kockás (1) komfortzóna (1) konvenció (1) kötény (1) középpont (1) kutatás (3) lázadás (1) Limpár Imre (1) magyar divatipar (1) magyar tervezők (1) mainstream (1) marilyn monroe (2) másság (1) médiacelebritás (1) mellény (1) mercedes-benz fashion week central europe (1) minták (1) mintás ruhák (1) miroslava duma (2) modell (1) Müller Péter (1) művészet (1) múzeum (1) nárcizmus (1) nők (2) öltözködés (6) önismeret (3) önkép (1) önszeretet (1) otthoni viselet (1) plus size (1) poncsó (1) pszichológia (3) rendezvény (1) rihanna (1) schiffer miklós (1) Schiffer Miklós (1) selfie (1) shopping (1) shoppingguide (1) simone de beauvoir (1) sokféleség (1) Sophia Loren (1) sophia loren (1) stílus (3) stílustanácsadás (6) stílusterápia (5) street (1) style (1) szabadság (1) széles (1) szemöldök (1) szocializmus (1) sztárok (1) szubkultúra (1) tanácsadás (2) társadalom (3) tenisz (1) terápia (1) természetesség (1) tolerancia (1) tradíció (1) trapéznadrág (1) ünnep (1) van gogh (1) variálhatóság (1) vásárlás (1) vélemény (1) verseny (1) visszatérés (1) vivienne westwood (1) Címkefelhő