Szemöldök nélkül az arc olyan, mint a festmény keret nélkül

Pár héttel ezelőtt posztoltam egy képet. Tutoriál arról, hogyan tegyük mértékkel hangsúlyossá a szemöldökünket, amennyiben ez indokolt, mert ma az is ráerősít akinek egyébként szép, sűrű. Nemhiába, a megfelelés, a kívánatosság nagy úr a piacon,  álarc meg ugye kell, mert nem szeretnénk, ha bárki is megtudná, hogy sérülékenyek vagyunk.

A városban jó ideje egy járványt véltem felfedezni. Úgy  két éve jelent meg, mára azonban több áldozatot szed, mint a bubópestis a tizenkilencedik században. Miért néznek a világba bizonyos nők olyan csodálkozva, mérgesen, ferdén, vagy mintha tüsszenteni akarnának? Rájöttem: több nőnek nincsen szemöldöke, vagy éppen túl sok van neki! Ki van szántva izomból, tudatosan, helyére pedig rajzolt ív kerül, művészi képességgel. Ez nem feltétlenül szarkazmus, mert egy igazán ügyes kozmetikus gyönyörűt varázsol annak, akinek valóban nincs. Sokan azonban úgy érzik ezt s(n)em kell tanulni, megy, mint az otthoni hajszőkítés feketéről. Többször érzem, hogy a kirakatbabák tucat számra lépnek ki élőhelyükről és készülnek leigázni a várost.  A szemöldök-járványért egyenesen Darwin-díj esélyesek.  Megrajzolva a futószalagon szebbnek, eladhatóbbnak, természetesebbnek látszanak, mert olyanok, mint a magazinokban.

 picmonkey_collage_5.jpg

Kortól, haj-, szem-, bőrszíntől függetlenül mindenkinek ugyan az az ív, erősség dukál, mint a végzet asszonyainak kikiáltott nőknek: Adriana Lima, Salma Hayek, Jessica Alba, Beyonce, Kim Kardashian, Cindy Crawford. Egy különbség van: nekik ez a természetes. A média hatása, hogy jelenleg ők a szemöldök etalonok. Régen Edith Piaf volt a menő.

edith_piaf.jpg

Frida mégsem szántotta ki emblematikus szemöldökét, annak ellenére sem, hogy elég nagy kabócának számított vele. A kultúra különbözősége és a több ezernyi kilométer távolság Piaf és közte erre nem magyarázat. Ő tudta, mitől más, igazi pionír volt, aki ezt méltósággal viselte, számomra példaértékű egyéniség. 

fridakahlophotograph.jpg

divatról, stílusról írni vagy beszélni szinte közhelynek számít, mivel mindenki úgy érzi, hogy ért hozzá. Igen, mert a divat folyton változik, érteni hozzá nem szükséges, mert mire megérted már nem kell beszélni róla. Itt a kérdés az, mennyire adod át magad neki, mennyire engeded, hogy a saját énképedbe beleszóljon, tudod e úgy érvényesíteni magadon az éppen aktuális hóbortot, hogy azt később ne bánd meg, vagy éppen ne tagadd meg. Ehhez viszont ismerni kell: magad. Így már más színben lehet értelmezni, mi a divat.

Szeretném leszögezni: nem bántó, lesajnáló szándékból írtam. Úgy, mint az ügyvéd, vagy a könyvelő, én is a saját szakterületemen olvasok, dolgozom, kutatok, tanácsot adok arról mennyivel jobb: "Szard le Hófehérkét, Monica Belluccit csak szeresd a tested, éld az életed." Szépvagyúgyahogyvagy. Palya Bea

A bejegyzés trackback címe:

https://stilusterapia.blog.hu/api/trackback/id/tr428556876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

ajándék (1) ajándékkártya (1) álarc (1) alkatok (1) audrey hepburn (1) A szürke ötven árnyalata (1) ballonkabát (1) barátnő (1) barátság (2) bdsm (1) blog (1) blue (1) brigitte bardot (1) catwalk (1) chanel (2) csíkos (1) divat (6) divatbemutató (1) divathóbort (1) divatkiállítások (1) divattörténet (2) divat pszichológia (4) Dr.Bubó (1) dr.kádár annamária (1) Edith Piaf (1) egyéniség (3) egyenruha (1) egyensúly (1) előadás (1) esküvő (1) etikett (1) évszaktípusok (1) F. Dózsa Katalin (1) farmer (1) fast fashion (1) féltékenység (1) festészet (1) fetis (1) fetish street style (1) Flügel (1) fogyasztás (1) folktrend (1) freud (1) Frida Kahlo (1) gardróbfrissítés (1) geometria (1) georg simmel (1) hagyomány (1) hiking (1) hímzés (1) hippi (1) horváth renáta bernadett (1) ikon (1) inspiráció (1) instagram (1) intercolor (1) irigység (1) Iris Apfel (2) jackie (1) jackie kennedy (1) janet hill (1) jeans (1) kapcsolat (1) karácsony (1) karafiáth orsolya (1) karcsú (1) Karl Lagerfeld (1) katharine hepburn (1) kék (1) kiállítás (1) kiegészítők (1) ki vagyok én (1) klasszikus (1) kockás (1) komfortzóna (1) konvenció (1) kötény (1) középpont (1) kutatás (3) lázadás (1) Limpár Imre (1) magyar divatipar (1) magyar tervezők (1) mainstream (1) marilyn monroe (2) másság (1) médiacelebritás (1) mellény (1) mercedes-benz fashion week central europe (1) minták (1) mintás ruhák (1) miroslava duma (2) modell (1) Müller Péter (1) művészet (1) múzeum (1) nárcizmus (1) nők (2) öltözködés (6) önismeret (3) önkép (1) önszeretet (1) otthoni viselet (1) plus size (1) poncsó (1) pszichológia (3) rendezvény (1) rihanna (1) Schiffer Miklós (1) schiffer miklós (1) selfie (1) shopping (1) shoppingguide (1) simone de beauvoir (1) sokféleség (1) sophia loren (1) Sophia Loren (1) stílus (3) stílustanácsadás (6) stílusterápia (5) street (1) style (1) szabadság (1) széles (1) szemöldök (1) szocializmus (1) sztárok (1) szubkultúra (1) tanácsadás (2) társadalom (3) tenisz (1) terápia (1) természetesség (1) tolerancia (1) tradíció (1) trapéznadrág (1) ünnep (1) van gogh (1) variálhatóság (1) vásárlás (1) vélemény (1) verseny (1) visszatérés (1) vivienne westwood (1) Címkefelhő