Egyenruha korát éljük?

"A technika izmosodásának logikus következménye az egyenruha korát készíti elő. Aki a luxusüzletekben nem vásárolhat, kénytelen a gyári tömegmunkával és a konfekcióval megelégedni" - írta 1926-ban Dünn László a Magyar Divatiparban.

picmonkey_collage_4.jpg

1950 és 2015 

Mára már a varrodák népszerűsége sem olyan széles körben dívik, mert nincs időnk a sok táplálkozási tanácsadás, testfejlesztő edzések és az a számtalan új hipszter bisztró kipróbálása, meg az összezavarodott énünk keresése között komoly energiát fektetni, hogy egyedi darabokat kutassunk. "Ár-érték-idő arányban nem jön ki. Még ezen is gondolkodjak?! - ez egy mai nő vallomása. Ellenben van olyan példa, akinek ez a munkaeszköze, értem ez alatt: így fejezi ki a hovatartozását, legyen ő szobrász, színész, fényképész, vagy jelmeztervező. Láttátok már az Intercolor magyar képviselőjét, Bajczár Évát? Volt szerencsém egy képzésén részt venni, ahol csoporttársaimmal egyetemben megkérdeztük, hogy miért visel mindig feketét, mikor, ha valaki, akkor ő színközelségben van. Azt mondta, neki pont elég annyi színnel foglalkozni, látni, érezni, hogy magán már nem tudja elviselni. Ő így teljesen jól érzi magát. Van azonban olyan oldal is, ahol a mindennapokban előírás az elegáns, üzleties megjelenés. Van egy jó hírem: meg lehet találni ebben is önmagunkat.

picmonkey_collage_3.jpg

A képpel azt szeretném szemléltetni, hogy van kilátása azoknak a nőknek, akik rebellisebbek, s nem annyira kedvelik a konzervatív öltözködést. 

A 18.század végén, Párizsban nyílt meg az első készruhát árusító bolt. A középosztály tagjai a divatlapokból értesültek, bár több nagy cég gondosan ügyelt arra, hogy a modellek csak az igen zártkörű bemutató után kerüljenek terjesztésre. Akkortájt alap volt, hogy minden kisasszony tudott varrni, így könnyen lekoppinthatták a neves divatházak új csodáit. S mi van ma? Megvan hozzá minden kellékünk, inspirációnk, még divatlap sem kell, hiszen elég meglátni egy 19.századi festményt egy kiállításon, vagy egy filmet a moziból és kész az új stílusunk, amennyiben elkötelezzük magunkat mellette. Sokan vélekednek úgy, hogy ma az utcán hamar fel lehet ismerni, s rávágni, ki az aki külföldi, ki az aki magyar. Bárki elgondolkodott már azon, hogy ez egyáltalán nem pénz kérdése, mikor a legközelebbi second hand üzletben is ezer-kétezer forintért hozzánk dobnak egy Armanit? A "gondolkodva öltözködés" lényege, hogy fantáziával, szabad könnyedséggel viseld együtt a meg nem szokottakat, s teremtsd meg ezzel egyedi önmagadat. Öltözeteddel mindamellett, hogy önmagadat szórakoztatod, élvezed is az anyagok kombinálását, tudod, hogyan viseld a világos szövetet télen, mikor a divat a sötétet reklámozza. A szabályok áthágása által teremtesz új stílust és kommunikálod azt aki vagy, aki szeretnél lenni.  Nem szeretnél elbújni a szürke, fekete mögé, nem a fal mellett jársz, hanem a járda közepén. Építsd ki a Te személyes világod.

b8a01270f487066c8fcd5861d84a7da6.jpg

Az utóbbi 150 évben törekvés van arra, hogy megtaláljuk a hangunkat, a hazai hagyományokat alkalmazva. A magyar tervezők tradicionálisan jók, csak a válság, mondhatjuk úgy: gazdasági, politikai helyzetek változása végett nem mindig tudták megmutatni tehetségüket. Az utóbbi években ez megváltozni látszik, egyre inkább sikerül divat-fővárossá válnunk, divateseményekkel, nemzetközi szinten is sikeres tervezőkkel. Fontosnak tartom, hogy a magyar divatipart támogassuk, fejlesszük, aminek az eredménye lehet, hogy nemzetközi szinten is felfigyeljenek ránk, az uniformista fast fashion üzletek mellett/helyett. 

képek: https://hu.pinterest.com/stilusterapia/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://stilusterapia.blog.hu/api/trackback/id/tr688368238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

ajándék (1) ajándékkártya (1) álarc (1) alkatok (1) audrey hepburn (1) A szürke ötven árnyalata (1) ballonkabát (1) barátnő (1) barátság (2) bdsm (1) blog (1) blue (1) brigitte bardot (1) catwalk (1) chanel (2) csíkos (1) divat (6) divatbemutató (1) divathóbort (1) divatkiállítások (1) divattörténet (2) divat pszichológia (4) Dr.Bubó (1) dr.kádár annamária (1) Edith Piaf (1) egyéniség (3) egyenruha (1) egyensúly (1) előadás (1) esküvő (1) etikett (1) évszaktípusok (1) F. Dózsa Katalin (1) farmer (1) fast fashion (1) féltékenység (1) festészet (1) fetis (1) fetish street style (1) Flügel (1) fogyasztás (1) folktrend (1) freud (1) Frida Kahlo (1) gardróbfrissítés (1) geometria (1) georg simmel (1) hagyomány (1) hiking (1) hímzés (1) hippi (1) horváth renáta bernadett (1) ikon (1) inspiráció (1) instagram (1) intercolor (1) irigység (1) Iris Apfel (2) jackie (1) jackie kennedy (1) janet hill (1) jeans (1) kapcsolat (1) karácsony (1) karafiáth orsolya (1) karcsú (1) Karl Lagerfeld (1) katharine hepburn (1) kék (1) kiállítás (1) kiegészítők (1) ki vagyok én (1) klasszikus (1) kockás (1) komfortzóna (1) konvenció (1) kötény (1) középpont (1) kutatás (3) lázadás (1) Limpár Imre (1) magyar divatipar (1) magyar tervezők (1) mainstream (1) marilyn monroe (2) másság (1) médiacelebritás (1) mellény (1) mercedes-benz fashion week central europe (1) minták (1) mintás ruhák (1) miroslava duma (2) modell (1) Müller Péter (1) művészet (1) múzeum (1) nárcizmus (1) nők (2) öltözködés (6) önismeret (3) önkép (1) önszeretet (1) otthoni viselet (1) plus size (1) poncsó (1) pszichológia (3) rendezvény (1) rihanna (1) schiffer miklós (1) Schiffer Miklós (1) selfie (1) shopping (1) shoppingguide (1) simone de beauvoir (1) sokféleség (1) Sophia Loren (1) sophia loren (1) stílus (3) stílustanácsadás (6) stílusterápia (5) street (1) style (1) szabadság (1) széles (1) szemöldök (1) szocializmus (1) sztárok (1) szubkultúra (1) tanácsadás (2) társadalom (3) tenisz (1) terápia (1) természetesség (1) tolerancia (1) tradíció (1) trapéznadrág (1) ünnep (1) van gogh (1) variálhatóság (1) vásárlás (1) vélemény (1) verseny (1) visszatérés (1) vivienne westwood (1) Címkefelhő